انواع کابین دوش و مزیت آنها

انتشار یافته توسط: Admin

انتشار یافته در: دسامبر 8, 2021

انتشار یافته در: کابین دوش

انواع کابین دوش

در ابتدا تعریفی از کابین دوش را باهم مرور میکنیم، کابین دوش در حمام استفاده میشود و علاوه بر زیبایی حمام ، موجب تفکیک حمام از بخش های دیگر مانند سرویس بهداشتی و یا سونا و جکوزی و همچنین جلوگیری از ورود آلودگی به حمام میشود .

در جامعه ی امروز ، شیشه به عنوان یک متریال ارزشمند جهت دکوراسیون تبدیل شده است، همانند شیشه بالکن که برای فضاسازی بالکن مورد استفاده قرارمیگیرد ، کابین دوش نیز یکی از انواع کاربردهای شیشه ها در فضای ساختمان میباشد.

کابین دوش یک محفظه است که از پنل پنل و یک سینی بزرگ و کف تشکیل شده که کاملا اطراف و ورودی و خروجی آن ضد اب میباشد.

کابین دوش ها در واقع فضای داخلی حمام را تقسیم می کنند،  به خصوص برای منازلی که توالت و حمام آن ها در یک فضا است، بسیار گزینه مناسبی برای جداسازی هست چون یک فضای جداگانه ای را برای استحمام به وجود می آورد. همچنین بسیاری از مردم ترجیح میدهند از کابین دوش شیشه ای به جای وان استفاده کنند.

همچنین در هنل ها نیز شاهد وجود کابین های دوش در انواع مختلفی هستیم که علاوه بر زیبایی، فضای مشترک سرویس بهداشتی و حمام را جدا می کند.

برای انتخاب کابین دوش باید به نکات مختلفی توجه کنید؛ یکی از مهم ترین این نکات اندازه حمام شما است. واضح است که برای حمام های کوچک بهتر است از کابین دوش های کوچک استفاده کنید و اگر حمام شما فضای بزرگی دارد باید از کابین دوش های بزرگ تر استفاده نمایید.

در ادامه انواع کابین دوش را بررسی میکنیم:

کابین دوش اوپن (باز ) :

این مدل کابین ها سقف ندارند و فضای اونها از چهار طرف محدود میشود و طراحی آن به گونه ای است که دو یا سه طرف آن به دیواره حمام متصل میشود و بقیه وجوه آن از شیشه استفاده میشود.

همچنین اگر فضای حمام شما دارای یک فرو رفتگی است می توانید این کابین دوش ها را در این قسمت جا نمایی کنید.

این کابین ها بسیار ساده و ارزانتر برای شما تمام میشود و میتوانید با کمترین هزینه فضای خود را زیباتر کنید.

پیش از نصب کابین باید محیط حمام را آماده کنید؛ فضای مورد نظر باید کاملا ضد آب باشد، در غیر این صورت نصب کابین دوش غیر ممکن خواهد بود.

همچنین درنظر داشته باشید که الزامی وجود ندارد این کابین ها یک سینی در کف داشته باشند و می توان آن ها را به طور مستقیم روی کف حمام نصب کرد که این قابلیت باعث شده این کابین ها گزینه مناسبی برای حمام هایی با فضای محدود باشند. همچنین با انتخاب درب شفاف برای کابین دوش به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای داخل حمام میتوانید کمک زیادی کنید.

کابین دوش های بسته (جعبه دوش) :

به کابین دوش های بسته جعبه دوش نیز گفته می شود. چرا که این کابین ها دارای سقف بوده و از همه طرف با دیواره هایی محصور شده اند.

این محفظه ها را باید در جایی که دارای چاهک فاضلاب و راهی برای خروج آب هستند نصب کرد.
کابین دوش های بسته تفاوت هایی با سایر کابین ها دارند؛ تعداد عملکردهای این کابین دوش ها متفاوت بوده و دارای دو نوع کابین های ساده و کابین های چند منظوره میباشند. کابین دوش های چند منظوره به غیر از دوش، یک یا چند عملکرد جداگانه نیز دارند.

شکل و فرم این کابین دوش ها بسیار متنوع است و در انواع گرد، نیمه گرد، مستطیل، مربع و گوشه ای در بازار وجود دارند.

از دیگر تفاوت هایی که این کابین دوش ها با سایرین دارند می توان به ارتفا دوش، جنس سینی کف و متریال سازنده درب و دیواره ها اشاره کرد.

مزیت های استفاده از کابین دوش

قطعا کابین دوش با طراحی کارآمدی که دارد، حمام گرفتن را بسیار آسان و لذت بخش می کند. ذکر این نکته نیز ضروری است که این کابین ها ایمنی بالایی دارند و نیز باعث آسان شدن نظافت حمام می شوند.

از دیگر مزایای کابین دوش حمام میتوان به جلوگیری از اتلاف گرمه اشاره کرد چرا که باعث زودگرم شدن کابین میشود .

از جمله مزیتهای مهم دیگر میتوان به این موضوع اشاره کرد که دیگر نیاز نیست نگران ریختن اب در بخش های مختلف حمام یا سرویس بهداشتی باشید که باعث لیز شدن کف آن شود زیرا کابین دوش از ریختن اب به بیرون از کابین جلوگیری میکند.

نگهداری از کابین های دوش بسیار راحت است و بسیار سریع میتوان آن را نظافت کرد.

نکات مهم در هنگام خرید کابین دوش:

  • اندازه کابین دوش باید مناسب با فضای شما باشد.
  • بهتر است با سبک و نوع دکوراسیون یا چیدمان محیط اطراف خود همخوانی داشته باشد.
  • کابین دوش باید تمام کاربردهای مورد نیاز شما را تامین کند

معمولا محوطه های کابین دوش به سه شکل ربع دایره، مربع و مستطیل ساخته می شوند که انواع آن را در بخشهای قبلی بررسی کردیم.

به این نکته در هنگام سفارش دقت بفرمایید که درب های کابین دوش ممکن است از سمت چپ یا راست باشد

در حالی که بیشتر کابین دوش ها در قسمت کف دارای یک سینی هستند، اما سبک هایی نیز وجود دارند که از کاشی برای پوشش کف کابین استفاده می کنند و شما با توجه به نیاز و ابعداد حمام خود میتوانید از یکی از مدل هایی که نام برده شد استفاده نمایید.

جهت مشاهده گالری تصاویر کابین دوش اینجا کلیک نمایید

کارشناسان سورین با سابقه و تجربه ای حرفه ای میتوانند به شما برای بهترین انتخاب کمک کنند.

آماده شنیدن صدای گرم شما هستیم

02147620466

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره: 02147620466